• وبلاگ : الهه ناز
  • يادداشت : بزرگ است خداي كريم.....
  • نظرات : 3 خصوصي ، 73 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نازي !

    در ميان طرحهاي ارسالي براي بالي براي پرواز طرحي زيبا از يكي از دوستانم وجود داشت كه اشك را بر گونه هاي من جاري ساخت .

    مي داني چرا خدا تو را از من گرفت / براي اينكه رقيب نداشته باشد .

    گاهي آدم راهو اشتباه مي ره . دين پژوهان معتقدند خداپرستي يكي از خصلتهاي فطري انسانه كه در وجود انسان نهاده شده است. اما انسان از دير باز در تشخيص اين كه چه چيزي خداست در مي ماند.

    وقتي تو به چيزي دل مي بندي ناخودآگاه كم كم آن چيز به خداي تو تبديل مي شود . گنجشكي را در نظر بگير كه هر روز براي گرفتن روزيش كنار پنجره شما مي آيد . وقتي تو او را عادت دهي به اين كه هر روز رزق خود را از تو دريافت كند تو خداي او مي شوي و آن گنجشك هيچ وقت براي روزي خود به خداي متعال توكل نخواهد كرد.

    فرق انسان با حيوان در همين است . وقتي انسان به چيزي دل مي بندد بايد آنقدر آگاهانه به آن دل بندد كه از تبديل شدن آن به يك هدف جلوگيري كند . گاهي يك علاقه و يا دوستي ساده تبديل مي شود به يك هدف اصلي در زندگي در حالي كه دوستي و علاقه تنها وسيله اي ست براي هموار كردن جاده اي كه تا مقصد اصلي كشيده شده است.

    اگر اين ديدگاه را داشته باشي هيچ گاه از از دست دادن يك دوست آن غم را به دلت راه نخواهي داد كه تو را از رفتن بازدارد .

    حرف همين است . نگذاريم رابطه ها هدف شوند . من در كودكي جوجه اي داشتم كه تا حد پرستش آنرا دوست مي داشتم وقتي مرد تمام دنيا براي من تمام شده بود . اما حالا ياد گرفته ام كه خودم جسد عموي جوانم را كه از بهترين دوستان من بود با لبخندي بر لب غسل دهم .

    شايد اين حرفها به مذاق شما خوش نيايد اما راستش بودن حقيقتي است منطقي نه احساسي . احساس لازمه زيبا رفتن و خوب رفتن است اما لازمه رفتن نيست . در تعريف منطقي انسان معمولا فرق انسان را با حيوان در عقل مي دانند نه در احساس . يك ( با عرض پوزش ) سگ نسبت به انسانها دو گونه احساس دارد نفرت از بيگانگان و ارادت و دوستي به صاحب خود حتي اگر او را بيازارد. اين نشان دهنده آن است كه حيوانات هم احساس دارند اما اگر ما قرار است فرقي با حيوان داشته باشيم لاجرم اين فرق در عقل ما خواهد بود . پس بياييد به جاي اينكه به دستان الهه بينديشيد سوي نگاه الهه را دنبال كنيد اين طوري هم دستانش براي تو بت نخواهد شد و هم الهه از اين كه با دستاني رهاتر مي تواند به مقصد بينديشد شادمانتر خواهد بود . در پايان بايد بگويم من به هيچ كدام از حرفهايي كه زدم عامل نيستم !!!! برقرار باشيد .. لطفا ! تو به هر حال ناهارو باختي .